16.3.11

Tulipaner

Jeg eeelsker tulipaner! Især de orange af slagsen, synes jeg, er skønne.
Men er der mon nogen, der ved, hvorfor de orange aldrig holder sig pæne lige så længe og hurtigt kommer til at lugte lidt? Det er i hvert fald min erfaring – og rigtig irriterende, når nu de er en af favoritterne. Det skal måske lige siges, at det ikke er vandet, der lugter, det skifter jeg jævnligt.

I weekenden havde jeg selv købt et bundt orange og et bundt mørk bordeaux – men var også så heldig at få et stort bundt orange tulipaner med løg på. De orange, jeg selv havde købt er allerede ved ikke at være så pæne mere – og lugter også. De bordeaux står stadig ganske pænt. De orange, der havde løg på, da jeg fik dem, står dog også stadig ganske pænt. Jeg klippede løgene af og lagde dem til tørre. Håber, jeg kan få dem at se i haven til næste år, hvis jeg finder et sted at lægge dem.

Man kan da kun blive glad af at se på de farver!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar